همکاران گروه سگال

نخستین گردهمایی بین‌المللی مدیریت استعدادها 

اتاق خبر - به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم با اشاره به این‌که نیروی انسانی متخصص مهم‌ترین سرمایه هر کشوری است، گفت: در دو سال گذشته در حوزه فرهنگسازی تلاش بسیاری صورت گرفته تا به نقطه‌ای برسیم که جامعه بداند نفت، گاز و دیگر معادن طبیعی سرمایه اصلی کشور محسوب نمی‌شود و تنها در صورنی می توان از آنها برخوردار شد که توجه به مغز و نیروی انسانی متخصص به بدنه اقتصاد تزریق شود.


وی افزود: کشور تنها زمانی به شناسایی نیروهای متخصص هدایت و توانمند سازی آنان و مدیریت استعدادهایشان حساس می شود که مغز و اندیشه را سرمایه اصلی کشور بداند.


ستاری با بیان اینکه در اقتصاد نفتی یک بشکه نفت ارزش افزوده بیشتری از نیروی اندیشه و تفکر دارد اظهار داشت: در اقتصاد نفت محور تمام تمرکز کشور روی منابع طبیعی و موهبت‌های طبیعی است و چنین کشوری هرگز به پیشرفت و توسعه پایدار نخواهد رسید چرا که لازمه رسیدن به توسعه پایدار به کار گیری اندیشه نخبگانی است. موضوع "نفرین منابع" که در اقتصاد امروز جهان به طور جدی طرح است به همین موضوع اشاره دارد.

 

جایگاه قابل اعتنای کشورمان از حیث نیروی انسانی متخصص


رئیس بنیاد ملی نخبگان نیروی انسانی کشورمان را بزرگترین ظرفیت موجود دانست و تصریح کرد: کمتر کشوری در جهان 32 میلیون نفر جمعیت آن را جوانان تشکیل می‌دهند 5/4 میلیون دانشجو و رتبه پنجم تربیت مهندس در جهان از ایران کشوری بی نظیر به لحاظ ظرفیت نیروی انسانی ساخته است. این در حالی است که  ایالات متحده امریکا با جمعیتی 5 برابر ایران همین تعداد مهندس را تربیت می کند و کشوری مثل ژاپن با 170 میلیون جمعیت تنها 5/2 میلیون دانشجو دارد.


وی عنوان کرد: حدود 50 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی خارج کشور در حال تحصیل هستند و از این باب نیز کشور رتبه در خور توجهی دارد البته این عدد در مقام مقایسه چشمگیر نیست به طوری که تنها 1/1درصد دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل از کشور خارج می شوند و این عدد در قیاس با 8/1 که متوسط جهانی است پایین محسوب می‌شود.

 

چرخش دنیای امروزی به سمت علم است


‌رئیس هیات امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خاطر نشان کرد: صرف ادامه تحصیل در خارج از کشور به خودی خود نه مزیت است نه مضر، دنیای امروز به سمت چرخش دانشجو و علم در حال حرکت است به همین دلیل ایرادی ندارد دانشجوی ایرانی برای ادامه تحصیل به خارج کشور مهاجرت کند در برخی از رشته ها این مهاجرت‌ها ضرورت پیدا می کند. اما آنچه مهم است حفظ این پتانسیل در چرخه خدمت رسانی به جامعه و کشور است. مسیر باید طوری ترسیم شود که این افراد حتی در صورت عدم بازگشت به کشور در چرخه خدمت رسانی حفظ شوند. هر چند که ما باید تلاش کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم که زمینه برگشت ایشان به کشور را فراهم کنیم.وی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان برنامه‌های مفصلی برای حمایت از نخبگان، متخصصان و محققان غیر مقیم دارد در تمام شرکت‌های بزرگ دنیا نیروی انسانی ایرانی وجود دارد از سوی دیگر بسیاری از دانشجویان ایرانی غیر مقیم در یکصد دانشگاه برتر دنیا در حال تحصیل هستند که تنها در طول چند ماه فعالیت جدید بنیاد ملی نخبگان موفق شد بخش قابل توجهی از آنان را به چرخه خدمت رسانی به کشور بازگرداند، اگرچه حضور فیزیکی آنان فرصتی مغتنم برای کشور است.

 

معرفی اجمالی شرکت سگال سیستم

این شرکت ضمن بهره گيري از توانمندي گسترده در زمينه هاي مختلف مدیریتی، علمي، فني با همکاري جمعي از خبره ترين متخصصان مالی کشور، در زمينه اجرا، نظارت و مشاوره پروژه هاي مرتبط بصورت تخصصي خدمات مختلفی را در این حوزه با هدف توسعه حرفه، علوم و فناوری اطلاعات ارائه می نماید.

آخرین رویداد ها

با ما در ارتباط با شید

سگال سیستم پویا
تهران، خیابان مفتح شمالی، خیابان هشتم،
پلاک 1 ، واحد 9
کد پستی : 1587815434

88507363

info@segalsystem.com

عضویت در خبر نامه

برای عضویت آدرس ایمیل خود را وارد نمایید:


logo-samandehi
logo-irannsr
وب نویسان