حسابرسی فناوری اطلاعات (IT Audit)


حسابرسی فناوری اطلاعات  (IT Audit)


حسابرسی فناوری اطلاعات(IT)،سیستمی مبتنی بر فناوری اطلاعات با هدف کمک به حسابرسان در فرآیند برنامه ریزی، اجرا، کنترل، تکمیل و هدایت عملیات حسابرسی است. حسابرسی‌ فناوری اطلاعات طیفی گسترده ای از زیرساخت‌های پردازش و ارتباطات فناوری اطلاعات مانند سیستم‌ها و شبکه‌های مشتری- خدمت‌رسان، سیستمهای عامل، سیستمهای امنیتی، نرم‌افزارهای کاربردی، خدمات شبکه جهانی، پایگاه‌های داده، زیرساخت‌های مخابرات، روشهای مدیریت تغییر و برنامه‌ریزی برای رویارویی با حوادث غیرمترقبه را پوشش می دهد.


بانک ها و موسسات مالی به‌طور معمول از کارکرد حسابرسی فناوری اطلاعات، برای فراهم ساختن اطمینان از کنترلهای فناوری و اطمینان از انطباق با الزامات خاص قانونی یا صنعت، استفاده می‌کنند. با رشد سرمایه‌گذاری‌ در فناوری اطلاعات، حسابرسی فناوری اطلاعات می‌تواند اطمینان دهد که خطرها کنترل می‌شود و احتمال زیان‌هایی بزرگ وجود ندارد. سازمان نیز ممکن است خود تشخیص دهد که خطر توقف، تهدید امنیتی یا آسیب‌پذیری بالاست.


برنامه‌ریزی و اجرای حسابرسی فناوری اطلاعات این گروه دربرگیرنده شناخت و برآورد خطرها در سازمان است.بهترین رویه‌های به‌کارگرفته شده در مورد خطر فناوری اطلاعات از سوی حسابرسان، چارچوب کوبیت (COBIT) طراحی شده توسط انجمن حسابرسی و کنترل سیستمهای اطلاعاتی و چارچوپ خطر سیستم‌های اطلاعاتی و استاندارد اقدامات عملی مدیریت امنیت اطلاعات است.

 

معرفی اجمالی شرکت سگال سیستم

این شرکت ضمن بهره گيري از توانمندي گسترده در زمينه هاي مختلف مدیریتی، علمي، فني با همکاري جمعي از خبره ترين متخصصان مالی کشور، در زمينه اجرا، نظارت و مشاوره پروژه هاي مرتبط بصورت تخصصي خدمات مختلفی را در این حوزه با هدف توسعه حرفه، علوم و فناوری اطلاعات ارائه می نماید.

آخرین رویداد ها

با ما در ارتباط با شید

سگال سیستم پویا
تهران، خیابان مفتح شمالی، خیابان هشتم،
پلاک 1 ، واحد 9
کد پستی : 1587815434

88507363

info@segalsystem.com

عضویت در خبر نامه

برای عضویت آدرس ایمیل خود را وارد نمایید:


logo-samandehi
logo-irannsr
وب نویسان